سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجاره اتومبیل

نظر

انواع روش بهبود سایت در رتبه بندی گوگل

در رتبه بندی سایت از انواع راه های مختلفی که در موتور های جستجو گوگل وجود دارد صحبت می کنیم:

فرمول ها و الگوریتم های بهینه سازی سایت به طور کامل مشخص نیستند و گوگل در تلاش است که مرتب به این الگوریتم ها اضافه کند و بروزرسانی داشته باشد. گوگل در تلاش است که بهترین الگوریتم ها را پیاده سازی کند که باعث بهبود سایت های حرفه ای بشود. تمام مراحلی و عملیات و روش ها، بهینه سازی سایت یا سئو SEO می گویند.

امکان نتیجه گرفتن زود هنگام ناممکن است و حتی باعث می شود که گوگل سایت شما را جریمه کند.اگر شرکت هایی یا افرادی می خواستند در مدت زمان کوتاه سایت شما را بهینه کنند به آنها اجازه ندهید زیرا این کار غیر ممکنه و الگوریتم های گوگل مرتب در حال سرچ کردن در تمامی سایت ها هستند و اگر سایت شما شبیه سایت دیگری باشد یا الگوریتم های گوگل را دور زده باشید عواقبی به همراه دارد و امکان حذف سایت و جریمه شدن بالاست و به سرعت رتبه سایت شما کاهش می یابند و به صفحات پایین تری از قبل انتقال می یابد.

اهمیتی ندارد که برای سئو سایت چه کارهایی انجام می دهید ولی باید سایت شما مورد توجه کاربران باشد و طراحی زیبا داشته باشد و همین طور از تولید محتوای با کیفیتی دارا باشد.

جریمه گوگل چیست؟

اگر از راه های استفاده کنید که مورد پسند گوگل نباشد و الگوریتم های گوگل را رعایت نکرده باشید طبق گفته گوگل، موتور های جستجو گوگل سریعا این سایت ها را پیدا می کنند واز نظر رتبه بندی این نوع سایت ها را به انتهای صفحه های جستجو گوگل میبرد که اصطلاحا پنالتی گوگل یا جریمه می گوییم.

حال به یک سری نکات گوگل پسند اشاره می کنیم:

1.    کلمات کلیدی

کلمات کلیدی هر سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جز مهم ترین واولین مراحل برای بهتر کردن رتبه سایت و سئو و جایگاه وب در گوگل محسوب می شود. بقیه کارهایی که برای سئو سایت انجام می دهید ارتباط مستقیمی به کلمات کلیدی دارد اگر کلمات کلیدی که در سایت قرار دادید کلمات نامناسبی باشند شانسی در موفقیت سئو ندارید.

2.    لینک ها

لینک ها ارتباطی بین سایت شما و دیگر سایت ها است.

سه دسته لینک داریم:

1.    بک لینک یعنی لینک های که در دیگر سایت ها هستند و به سایت شمما ارجاع می شوند.

2.    لینک خروجی یعنی لینک هایی که در سایت شما هستند و به سایت های دیگر ارجاع می شوند.

3.    لینک داخلی یعنی لینک هایی که در سایت شما وجود دارند و به صفحه دیگری از شما ارجاع داده می شوند.

پس اگر لینک گذاری های خوب و مناسبی داشته باشد و از این طریق کاربران زیادی وارد سایت شما شوند از نظر رتبه بندی سایت شما به طور چشمگیری بالا می آید.

4.    سرعت سایت

خیلی ها سوال می کنند که سرعت سایت در سئو مهم است؟ باید با قاطعیت تمام بگوییم بله سرعت سایت در سئو تاثیر دارد و مهم است. سایتی که حتی در حد چند ثانیه مثلا3 ثانیه آپلود شدنش برای کاربر دیر شود مورد توجه کاربران قرار نمیگیرد و قطعا در رتبه بندی سایت نمیتواند رتبه ی خوبی برای خود بگیرد.

5.    موبایلی یا ریسپانسیو

سایت هایی که در صفحه های موبایل و تبلت به راحتی بالا می آیند و دارای طراحی خوب و فونت مناسب و واضح و عکس های مناسب با صفحه  و دکمه های مناسب برای انتخاب داشته باشد خیلی مورد پسند کاربرها هستند امروزه هم به دلیل استفاده زیاد از گوشی های همراه برای سرچ، ریسپانسیو بودن سایت اهمیت زیادی پیدا کرده است و الگوریتم جدیدی در گوگل آمده است که سایت های که ریسپانسیو مناسبی ندارند به رتبه های پایین گوگل انتقال و یا حذف می شوند.

سخن پایانی

بیش از 200 فاکتور برای سئو و بهبود رتبه بندی سایت وجود دارد که حتما توصیه می کنم که مطالعه داشته باشید تا سایت شما در رتبه بندی گوگل به نتایج عالی دست پیدا کند و یا اشتباهی الگوریتم های گوگل را دور نزنید. تمام این فاکتور دارای تاثیر یکسان نیستند مواردی که در بالا نام بردیم از پر تاثیر گذارترین ها بودن اما از سایر راه ها هم نباید غافل شد پیشنهاد ما امتحان کردن آنها هم هست.